Klik hier voor een totaaloverzicht lessentabel van alle studierichtingen met finaliteit DOORSTROOM-DOMEINOVERSCHRIJDEND.
3de jaar | 4de jaar | |
---|---|---|
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Geschiedenis (CLIL-Frans) | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Frans | 4 | 4 |
Engels | 2 | 2 |
Wiskunde * | 5 | 5 |
Wetenschappen - Biologie - Chemie - Fyscia | 8 2 3 3 | 8 2 3 3 |
Keuzepakket ** - STEM - Moderne vreemde talen/mediakunde - Gedragswetenschappen | 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |
Natuurwetenschappen is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie, fysica en wiskunde.
Wie vanaf het derde jaar (begin van de tweede graad) voor DOORSTROOM kiest, begint aan een algemene vorming. Voortstuderen in het hoger onderwijs is vanzelfsprekend.
Behalve lichamelijke opvoeding zijn alle vakken theoretisch van aard.
Een brede talenopleiding en een grondige wiskundige vorming zijn eigen aan elke doorstroomfinaliteit. Verder zijn er voor elke doorstromer algemeen vormende vakken: aardrijkskunde, geschiedenis en godsdienst.
Jij kan
* Leerlingen uit natuurwetenschappen volgen sowieso wiskunde verdieping. Enkel wiskunde verdieping geeft automatisch toegang tot richtingen met 6u wiskunde in de derde graad. (EW/LW/WW).
** In de 2 uur vrije ruimte geven we de mogelijkheid om op graadbasis een keuzepakket naar eigen interesse en talenten te kiezen.
** Naast al deze vakken is er ook nog een GFL, een gemeenschappelijk funderend leerplan. Dit leerplan omvat voornamelijk maatschappelijke, artistieke en ICT-doelen. We voorzien hier geen apart uur voor, maar koppelen deze doelen aan vakken, projecten en uitstappen