Klik hier voor een totaaloverzicht lessentabel van alle studierichtingen met finaliteit DOORSTROOM-DOMEINOVERSCHRIJDEND.
3de jaar | 4de jaar | |
---|---|---|
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Geschiedenis (CLIL-Frans) | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Frans | 4 | 4 |
Engels | 2 | 2 |
Wiskunde | 5 | 5 |
Wetenschappen: | ||
| 2 | 2 |
| 3 | 3 |
| 3 | 3 |
Keuzepakket:
| 2 | 2 |
TOTAAL | 32 | 32 |
Natuurwetenschappen is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit die je voorbereidt op een brede waaier aan bachelors. Ze combineert een brede algemene vorming met deductief, empirisch en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschapen biologie, chemie, fysica en wiskunde.
Wie vanaf het derde jaar (begin van de tweede graad) voor DOORSTROOM kiest, begint aan een algemene vorming. Voortstuderen in het hoger onderwijs is vanzelfsprekend.
Behalve lichamelijke opvoeding zijn alle vakken theoretisch van aard.
Een brede talenopleiding en een grondige wiskundige vorming zijn eigen aan elke doorstroomfinaliteit. Verder zijn er voor elke doorstromer algemeen vormende vakken: aardrijkskunde, geschiedenis en godsdienst.
Jij kan
In de 2 uur vrije ruimte (keuzepakket) geven we je de mogelijkheid om op graadbasis een pakket naar eigen interesse en talenten te kiezen.
ICT: De leerplandoelen ICT behandelen we niet in een apart vak maar tijdens maandelijkse ICT-projecten.