Klik hier voor totaaloverzicht lessentabel van alle studierichtingen van de 3de graad met finaliteit DUBBEL.
5de jaar | 6de jaar | |
---|---|---|
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Natuurwetenschappen | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
Frans | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 |
Wiskunde | 2 | 2 |
Gezondheidzorg | 15 | 15 |
Artistieke vorming | 1 | 1 |
TOTAAL | 33 | 33 |
Gezondheidszorg is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. Je ontwikkelt een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. gezondheidsbevordering, psychologie, agogisch handelen, communicatie en deontologie, de mens en zijn plaats in de samenleving, fysiologie en anatomie. Dat alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de gezondheids- en welzijnszorg. Vanuit een wetenschappelijk-theoretische basis leer je als toekomstig verzorgende en zorgkundige vanuit een integrale benadering zorg dragen voor de gezondheidstoestand van de mens en cliënten ondersteunen bij taken van het dagelijks leven.
Jij kan
In de dubbele finaliteit kan jij kiezen om te gaan werken of om verder te studeren. Mogelijke vervolgopleidingen zijn Gezondheidszorg, Pedagogie van het Jonge Kind of Onderwijs.
Binnen Gezondheidszorg ga je in het vijfde jaar 2 weken en in het zesde jaar 7 weken op stage.
Naast al deze vakken is er ook nog een GFL, een gemeenschappelijk funderend leerplan, en een leerplan financiële en economische vorming. Beide leerplannen omvatten voornamelijk maatschappelijke, artistieke, ICT- en economische doelen. We voorzien hier geen apart uur voor, maar koppelen deze doelen aan vakken, projecten en uitstappen.