We hebben oog en oor voor de zorgen en noden van onze leerlingen en werken elke dag aan de uitbouw van een kwaliteitsvol zorgbeleid. We geloven daarbij sterk in de persoonlijke groei van leerlingen en kansen krijgen om te leren uit je fouten is daarbij essentieel. Met trajectgesprekken, proactieve cirkels, klassenraden nieuwe autoriteit (leerling en/of ouder is mee aanwezig) … maken we de leerling deelgenoot en medeverantwoordelijk van zijn/haar groeiproces. Een aanpak die rendeert, moeten we zeggen.
Daarnaast zetten we in op verbinding, op warmte, vriendschap en solidariteit. Talrijke initiatieven (musical, leesclub, schaakclub, middagsport, peer tutoring, peer mediation, acties leerlingenraad, galabal, buitenlandse reizen, Erasmus+…) maar bovenal het warme, persoonlijke contact tussen leerlingen en leerkrachten zorgen er al jaren voor dat onze oud-leerlingen hun middelbare school vaak toch nog gaan missen eens ze ons nest uitgevlogen zijn.